piątek, 3 kwietnia 2009

Jajka wielkanocne/ Easter eggs

Święta Wielkiej Nocy zbiliżają się wielkimi krokami. Wiele osób myśli już z pewnością o tym co w tym roku zrobić z jajkami. Źródłem nieskończonych inspiracji jest oczywiście Flickr. Można tam zobaczyc ukraińskie pysanki, litewskie marguciai czy też pisanki rodem z Rumunii. Oprócz tradycyjnych pisanek czy kraszanek takich jak te zrobione przez Pasiakową można zrobic “owijanki” albo “dekupażanki” czy co też komu przyjdzie do głowy.
U mnie w tym roku królować będą “heklowanki” (nazwa pochodzi od heklowania czyli szydelkowania w gwarze śląskiej). Podpatrzyłam je u BeaG. Tutaj pierwsza szóstka, ale jest już ich znacznie więcej bo robi się je bardzo prosto i szybciutko (no ciut dlużej niz jajka farbowane barwnikiem ;)). Przyjemności w ozdabianiu!

As Easter is closer and closer it is time to think about way to embellish eggs for this year celebrations. Of course Flickr is an unlimited source of inspiration. You can find there Russian pysanki, Lithuanian marguciai or eggs from Romania. You can make a traditional Polish pisanki as Pasiakowa has made, or you can wrap your eggs into string or use decoupage to make embellishments. I wrapped my eggs into crochet tunics. It is quite easy to make and not really time consuming. Have fun with your eggs!


6 komentarzy:

Madzioza pisze...

Robię bardzo podobne:
Śliczne kolorki:)

marikodzi pisze...

Świetne Twoje jajeczka, i super pomysł żeby pokazać jaja z różnych stron świata, spodobały mi się zwłaszcza wzory rumuńskie :)

szajajaba pisze...

Fajne jajca, chyba się na takie skuszę :D

Szajka

Lula pisze...

wyszły absolutnie fantastycznie, i te pastelowe kolorki, jak cukierki!!

Anonimowy pisze...

Masz świetny blog. Podoba mi się to co robisz, kartki, pudełka.. itp. Mam 15 lat i moja najlepsza przyjaciółka ma niedługo urodziny, chciałabym jej zrobić coś od siebie, jakąś kartkę urodzinową z jej zdjęciem, mały notes albo zakładkę do książki. Ale nie mam zbytnio pomysłu jakby to zrobić. ;/ Pomogłabyś mi ? Zrobiłabyś coś ciekawego i dodała na blog. ? Proszę. ;* Z góry dzięki.

Anonimowy pisze...

Piękne! Mogę Was prosić o wzór na te jajka? Uczę się robić na szydełku. Wielka przyjemność!
Pozdrawiam Asia
asiakol8@interia.pl